Simskoleavslutning på söndagen den 20 oktober

• 9 okt 2024

Vi tränare vill tacka så mycket för den här terminen och på söndag den 20 oktober är det avslutning i simskolan. Vi bjuder in er föräldrar/vårdnadshavare för att visa vad simmarna lärt sig och vilka mål man har klarat. Samling precis som vanligt.

Nästa termin börjar den 27 oktober.

På avslutningen kommer vi att dela ut diplom till alla som deltagit och om ert barn har klarat av något märke finns det möjlighet att köpa det. Vi vill påminna om att det råder foto/film-förbud i simhallen och ber er att respektera detta.

Om ert barn har tagit märken så finns det möjlighet att köpa dessa i entrén på vägen ut. Varje märke kostar 50 kr och vi har swish, via har inte möjlighet att ta kontanter eller kort.

Vi har haft väldigt roligt med era barn och hoppas att barnen har trivts hos oss. Vi kommer skicka ut ett erbjudande om nästa termin inom kort. Logga in på hemsidan och svara på inbjudan. Om ert barn har blivit erbjuden plats i en ny grupp kommer det att framgå i inbjudan.

Ni har förtur i en vecka. Vänligen svara JA eller NEJ beroende på vad ni vill. Om ni inte tackar JA, går platsen vidare till någon annan. Vi har kö i alla grupper och vill gärna erbjuda alla en plats. Nästa termin börjar preliminärt den 27 oktober.

Vår simskola följer Svenska simförbundets Utvecklingsstadium 2 för barn i åldern 4-8 år och Utvecklingsstadium 3 för barn i åldern 7-12 år. Varje gruppnivå har olika mål i form av simmärken som vi genom lek och teknikträning stöttar era barn att nå. I allt nytt vi lär oss har vi olika förutsättningar och det är därför inte ovanligt att barn behöver gå om samma nivå flera gånger. Samtidigt får vi inte glömma att ju mer vi tränar, desto tryggare blir vi.
(Om man tänker på det så behöver vi ju lära oss att gå för att kunna springa, inte så konstigt att vi behöver lära oss plaska innan vi kan simma?)

Kontakt via mejl info@simklubbenena.se går alltid bra.

Stort tack för en rolig termin och välkomna till en ny termin.

Med vänliga hälsningar
Simklubben ENA