Nominera till vandringspriser 2024 redan nu!

• 18 sep 2024

Vandringspriser för 2024!

Styrelsen för SK ENA har beslutat att klubbens vandringspriser kommer delas ut på KM den 14 december för 2024. Dessa priser kommer att delas ut av 2023 års pristagare, Maria Bakas och Emilia Bakas. (Normalt brukar dessa priser delas ut vid årsmötet.)

För att styrelsen ska kunna bedöma just ditt förslag på nomineringar till 2024 års pristagare vill dom att du mailar ditt förslag på pristagare och varför personen förtjänar priset till info@simklubbenena.se senast den 10 november 2024.

Stig Landströms vandringspris

Priset är uppkallat efter Stig Landström (1938-2017) - en kommuninvånare som följt simklubben ENA´s framfart i bassängen och valde att skänka ett fat i tenn att användas som pris inom klubben. Priset har delats ut i samband med klubbens årsmöte varje år sedan 1990.

Tilldelas en person som förtjänstfullt arbetat positivt i klubben och bidragit till att utmärka klubben genom det lilla extra.

Gamla simmares vandringspris

Priset är skänkt av Enköpings Oldboys Simmare och har delats ut i samband med klubbens årsmöte sedan 1977. Priset består av en pokal i tenn där pristagaren får sitt namn ingraverat.

Tilldelas en simmare i klubben som är mycket omtyckt av såväl klubbkamrater som av ledare.

Tänk på att du som är simmare, eller anhörig också får nominera!

Med vänliga hälsningar

Styrelsen