Bli en del av vår simmarfamilj!

• 1 sep 2024

Anmäl dig till vår funktionärsutbildning den 26 november!

Är du förälder, gammal simmare, mormor till en simmare, eller bara intresserad av simning generellt och vill hjälpa till att bidra till att fler av våra unga deltagare ska få uppleva simmarglädje även på tävlingar? Då är detta något för dig!

Vi håller nu funktionärsutbildning söndag den 17 november i Pepparrotsbadets konferensrum kl. 9.00-15.00.

Alla över 15 år är välkomna.

Anmälan sker till niklas-pettersson@live.com. Ange namn, personnummer, telefonnummer, ev. kostallergier.

O.S.A 2023-11-01

När: 26 november 2023
Tid: 9.00-15.00
Var: Pepparrotsbadet i Enköping (Konferensrummet vid gymmet)
Kostnad: Gratis, vi bjuder dessutom på lunch samt allt utbildningsmaterial
Varför:
- Simklubben Ena har en tävlingspolicy som innebär att minst en förälder per simmare utbildar sig till funktionär- i gengäld betalar vi startavgifter för ditt barn när denne tävlar. Att utbilda sig till funktionär innebär också att du får insyn i simidrotten och alltid kommer ha första parkett på tävlingar när ditt barn tävlar. I vår simklubb är gemenskapen väldigt viktig, även bland oss föräldrar. Att bli funktionär innebär att det samarbetet gynnas enormt!
- På en tävling krävs närmare 25 funktionärer, startfunktionär (8 st), vändningsfunktionär (8 st), bandomare (2st), tävlingsledare, starter, speaker och sekretariat.

Detta är en grundutbildning för start- och vändningskontrollant.

Vad händer sen: Efter utbildningen måste man göra praktik på en tävling. KM den 14 december på Pepparrotsbadet är ett sådant perfekt tillfälle.

Anmälan: Sker till niklas-pettersson@live.com- ange ditt
Namn
Personnummer

samt eventuella allergier/matpreferenser

Varmt välkomna den 17 november.

Varmt välkomna på utbildning för att bli tävlingsfunktionär.