Masters utökar till 2 dagar, nu är anmälan öppen!

• 13 aug 2024

Masters vänder sig till dig som vill simträna, är van simmare och kanske även vill tävla. Alla åldrar är välkomna.

Masters

Kurstillfällen:

Tisdagar 19:00-20:00, vi samlas för uppvärmning 18:45.

Torsdagar 19:00-20:00, vi samlas för uppvärmning 18:45.

(Det finns ingen möjlighet att ta igen ett missat lektionspass.)

Terminens period 2024-08-22—2024-12-05

Terminsavgift för 1 pass/vecka i 16 veckor 1 050 Kr, samt medlemsavgift 100 kr/år.

Terminsavgift för 2 pass/vecka i 16 veckor 1 700 kr, samt medlemsavgift 100 kr/år

Första tillfället 20 augusti kommer vara på 2 olika ställen. För dom som vill köra utomhus i Bredsand innan sommaren är slut är välkomna att samlas utanför toaletterna kl. 18.45, om det är algblommning ses vi i simhallen allihopa. Helena kör träningen i Bredsand och för er som vill simma i simhallen är Marie på plats.

I avgiften ni har betalt för kursen ingår entré till Simhallen, lån av fenor, plattor, dolme och paddlar.

Denna Mastergrupp vänder sig till dig som kan simma crawl. Denna träning baseras mest på crawl, men vi kommer variera mellan bröstsim och ryggsim, kan du även fjäril är det såklart bonus.

Alla med olika bakgrund är välkomna, har du gått en vuxencrawlkurs och vill komma vidare, är du gammal simmare och vill få sällskap när du tränar. Alla är välkomna oavsett nivå. Vi gör träningen utifrån deltagarnas önskemål och behov.

Vi kommer ha olika teman på våra pass. Intervall, teknik och distans. Alla är välkomna, vi har ingen prestige i att man måste ha tävlat eller presterat något. Vi vill ha ett trevligt gäng som gillar att simma tillsammans. Tränarna kommer att vara simmande och kommer ge generella tips för simningen.

Vi hoppas att simmare som har tävling i sikte, tex Masters i bassäng, Open Water, Swim Run och Triathlon vill simma med oss. Vi simmar mellan 1200-2000 m per pass men självklart är det individuellt hur man vill sats på sin simträning.

Egen utrustning som är viktig att ha, simglasögon och badmössa, vi säljer ENA badmössor för 100 kr och vi har swish. I priset ingår Entré till simhallen.

Material du behöver:simglasögon, åtsittande baddräkt/badbyxor, gärna badmössa. Badmössa går att köpa av oss för 100 kr. SK ENA har swish.

När du kommer till Pepparrotsbadet, tala om i receptionen att du ska gå i SK ENA’s Mastersgrupp. Då får ni ett inpasseringsband. Det bandet ska du använda för att gå genom grinden och låsa ert skåp i omklädningsrummen.

OBS, simhallen har nya regler, tappar du bort bandet debiterar dem 500 kr för att hjälpa er att öppna skåpet, som ersättning för bandet.

Kontakt via mejl marie@simklubbenena.se går alltid bra.

Vi kommer lämna löpande information i en facebookgrupp som heter Masters SK ENA som ni kan bli med i för att få aktuell information.

Varmt välkomna

Med vänliga hälsningar